Ann Helen Moen

Halvveis i treningsprogrammet - Slik ser kroppen ut n

  • Publisert: 14.04.2016, 21:52
  • Kategori: Trening
  • For de av dere som har flger meg p Instagram har sikkert ftt med dere bildene jeg delte i gr. Det var inget annet enn kroppen dagen jeg begynte p treningsprogrammet, og kroppen i gr. Da var jeg begynt p andre halvdel og jeg m si at forandringen er stor. 
    Ikke ndvendigvis -20kg og superkropp, men det ligger s mye mer bak. Kroppen min er 20 hakk sunnere, og det skal mye til for ikke se at kroppen er forandret. 

    Jeg begynte reisen etter ett nske om bare kickstarte kroppen litt fr jeg skulle ut i jobb igjen. Etter mneder p sofaen og en hverdag bestende av hva enn jeg mtte nske p tallerkenen, inns jeg at det kanskje ville vre litt greit f beveget kroppen igjen. Vekten viste fremdeles ett par kilo over vekt fr siste graviditet, men dette var ikke noe jeg hang meg opp i. Jeg begynte ikke trene fordi jeg syntes jeg var tykk eller fordi jeg ikke var fornyd med kroppen. Jeg var bare ikke lenger fornyd med vre s slakk, usunn og ha for lite energi til gjre annet enn slappe av hele dagene. 

    Ettersom at det er 6 munner f i denne familien, skal jeg ikke skryte p meg noe spesielt vid og god konomi, s den eneste muligheten jeg hadde for vre aktiv ville vre i min egen stue. Jeg vurderte frste og starte med bare saumfare youtube etter noen kanaler som hadde noen korte og gode kter, slik at jeg fikk trent mens Naomi hadde den lange hvilen sin. Med utrolig (utrolig!) drlig kondis og anstrengelsesastma som sitter igjen fra ungdomsskolen, kunne jeg bare se langt etter en frisk lpetur etter ungene var i seng, eller lpe opp og ned bakker med noe barnevogn. Her er det mer styrke som faller i smak, og det er greit begynne med noe en kan mestre, enn ville gi opp allerede frste dagen. 

    Som jeg har nevnt i tidligere innlegg s falt valget p Sophie Gray's trenings-guide og aldri fr har jeg vrt s fornyd med et treningsprogram. Her trengte jeg ikke noe ekstra utstyr utenom min egen kropp, og det var overkommelige velser som likevel utfordret kroppen. 

    I Sophie's trenings-guide stod det i begynnelsen at det ville vre kjekt ta bilder av kroppen underveis. Ikke bare ville det vre kjekt se forandringene, men ogs kunne gi en ekstra motivasjon fremover nr du s at kroppen ble bedre trent. S frste dagen stilte jeg meg stolt opp foran kamera med selvutlser og smilte bredt. Jeg var usikker p hvor mye forandring det ville vre, og var spent p om jeg ville se forandringen fort eller om det ville ta uker. 

    For si det slik, jeg var ikke mye fornyd nr jeg s de frste bildene etter jeg tok dem. Foran meg p skjermen s jeg ikke en overvektig ung kvinne, men en svrt usunn en. Jeg skal ikke lyge, jeg har vrt stolt av si at denne kroppen hadde bret og fdt fire friske og fantastiske barn. S nr folk ga meg komplementer for kroppen tok jeg i mot med et halv-kleint smil om munnen. Jeg syntes det er viktig vre stolt av seg selv, uansett hvordan du ser ut. 

    Tonen var en annen nr jeg s disse bildene. Jeg var alt annet en stolt. Denne flotte kroppen min som har bret frem fire perfekte barn falmet bort foran ynene mine og jeg var for blind til se. Det som mtte meg var noe annet. 
    I dag ser jeg p denne kroppen med annet enn stolthet. Ikke fordi jeg s p meg selv som tykk, eller at den ikke hadde gjort jobben sin som rugemaskin, men fordi personen inni den kroppen ikke tok vare p den! Jeg tok den for gitt!

    Jeg ser p disse bildene av meg selv og vil unnskylde den for alt det usunne jeg dro den gjennom. Alt denne kroppen hadde gitt meg, og jeg tok den for inget annet enn et etui. 
    Denne kroppen har ikke bare gitt meg 4 fantastiske barn, men ogs gitt meg muligheten til vre aktiv, g og lpe. Med og uten barna. N ser jeg p denne kroppen og er s glad for at jeg ikke lenger tar den for gitt!  Denne kroppen har gjerne bret de fire mest fantasiske ungene i verden, men den skal bre meg resten av livet, og den skal settes pris p! 
    Ja, selvflgelig med sjokolade og kaker innimellom, men viktigst av alt skal den beveges p!

    S du kan si at jeg satte kroppen i sjette gir og satte i gang. Ikke bare med trening, men ogs med tenke p hva jeg pyttet i munnen. Snop og andre godsaker er forbeholdt helgen, og dagen skulle pakkes p med sunne og gode frukter og grnnsaker. Jeg starter ALLTID dagen med en smoothie, og plutselig s jeg alle muligheten i stedet for begrensningene som kom med sunt kosthold.

    Noen uker inn i treningen bestemte vi oss ogs for prve vegeterianer/veganer-livsstilen. Ungene spiser fremdeles vanlig plegg og de fr spise det de har og vil i barnehagen. Vi har bare tatt bort kjttet i fra middagen eller lagt vanlig mat til dem, og uten kjtt til oss. S her hjemme har vi snudd sjokolade-livsstilen helt om og har funnet s mye glede i alt det gode som finnes der ute. 

    Dermed kan jeg n se p grsdagens bilder med et STORT smil om munnen. Ikke fordi jeg har gtt ned 20 kilo (for det har jeg ikke), men fordi den kroppen som n er avbildet er en sunn kropp. En kropp som blir beveget, spiser sunn mat, men ogs en kropp som vet sette pris p lrdagen <3
    Denne kroppen er jeg stolt av, fordi den er fortjent og den er min. Jeg tar endelig vare p kroppen min igjen, etter nesten to r uten trening har jeg igjen satt i gang spakene og det er s uendelig deilig bruke kroppen p en god mte igjen!



    JEG TRENER FORDI JEG ELSKER KROPPEN MIN, IKKE FORDI JEG HATER DEN! <3

  • Publisert: 14.04.2016, 21:52
  • Kategori: Trening
  • 0 kommentarer
  • Ingen kommentarer

    Skriv en ny kommentar

    hits