Ann Helen Moen

Nr du blir satt litt tilbake

  • Publisert: 05.04.2016, 11:44
  • Kategori: Trening


  • I gr var jeg s uheldig kutte meg ganske alvorlig p lillefingeren mens jeg var p jobb. 
    Vi holdt p med gjre klart til stenging, med vaske alt utstyr. Uheldigvis imens jeg stod med oppvasken, s klarte jeg spyle sjokolade sirup over hele veggen, og skulle bare vaske av veggen for f det gjort med en gang. Jeg er opptatt av f gjort mest mulig ting p en gang, slik at jeg blir fortere ferdig. Jeg liker holde ett visst tempo igjennom min arbeidsdag, og i gr var intet unntak. P den veggen jeg skulle vaske har vi slike tunge stl-hyller, hvor selve opphenget til hyllene er hule, slik at du kan justere hyllene etter nsket hyde. S mens jeg s flittig vasket meg bortover veggen har ikke tanken sltt meg at jeg burde vre mer forsiktig. S fr jeg viste ordet av det hadde jeg klart kjre lillefingeren opp i det hule opphenget. Jeg skal rlig si at jeg ikke syntes det var s utrolig vondt, jeg tenkte at jeg muligens hadde trengt ett lite plaster fordi jeg hadde skrapet meg opp litt, men det viste seg fort vre en del verre enn ett overflate-skrubbsr. Det gikk ganske tydelig dypt inn mot benet og det silbldde. Jeg listet meg bort til hun ene og spurte pent om et litt stort plaster, men vi inns vell ganske fort at det muligens mtte sys. 

    Det hele var faktisk ganske komisk. Her kommer jeg etter bare en liten uke i ny jobb, og det hele ender med en liten "arbeidsulykke".
    Jeg dver.
    Det er s min flaks f til noe slik. Heldigvis s s det 100ganger verre ut en det var, men for sikkerhetsskyld satte jeg meg i bilen for sjekke om det mtte sys. Det er jeg glad for at jeg gjorde for det endte med 4-5 sting. Ikke akkurat ddskult sy, men det gikk fort for seg.

    S hjem kom jeg i gr kveld fem sting rikere. S i dag blir nok opplringen tilpasset slik at jeg slipper bruke lillefingeren mest mulig. Det er rart hvor utrolig mye du bruker den lille fingeren der uten vre klar over det. Prv tegn p den yenbryn uten bruke den. 



    S nr jeg vknet i dag og inns at jeg hadde treningsdag p planen begynte jeg tenke om jeg heller burde ta med treningsfri ett par dager, ihvertfall til fingen har ftt roet seg litt ned. Den er faktisk nesten dobbel strrelse (okey, jeg overdriver litt, men den er tykk), og for kunne beskrive det mest mulig, s er den i en konstant "Britisk te-fing"-vinkel. 
    Men s inns jeg at jeg skulle dra p meg treningsklrne og bare hive meg i det. Jeg kunne heller ta det rolig, og bytte ut de trinnene som ikke var forenelig med en "delagt" fing. Armhevinger gikk overraskende bra, men nr det ble mye hopping og slik s tilpasset jeg det til andre trinn som ikke gjorde at fingen pulserte i takt med hjertet! haha. S isteden for jumping-jacks gjorde jeg heller calf-rise, og byttet ut hele dead mans burpees med armhevinger med stopp. Alts armhevinger hvor du tar hendene av gulvet nr du er nede p matten. Mye hopping og veiving med armene er ikke en god id inns jeg kjapt. nr jeg flte at fingeren pulserte litt ekstra, tok jeg det heller roligere og lot fingen "bestemme" tempoet. 

    Det er utrolig viktig hre p kroppen. Enten det er hodet, hele kroppen eller bare en liten finger som verker. Jeg vil tross alt kunne bruke fingeren normalt etterp, og vil helst ikke se at jeg m sy sret p nytt eller fr infeksjon pga overbelastning! 



    S ellers vil dagen forlpe som vanlig! Akkurat slik jeg liker det!

    Ha en fantastisk tirsdag videre <3 

  • Publisert: 05.04.2016, 11:44
  • Kategori: Trening
  • 3 kommentarer
  • 3 kommentarer

    Jenny Raquelle

    05.04.2016 kl.13:10

    Ha en fantastisk dag selv! St p <3

    Frydis

    14.04.2016 kl.00:37

    Hvor er t-skjorta fra?? S stilig :-D

    Mamma Moen

    14.04.2016 kl.21:08

    Frydis: Takk! <3 Den er fra H&M - Divided (:

    Skriv en ny kommentar

    hits