Ann Helen Moen

HOW SHE DOES IT

  • Publisert: 31.03.2016, 12:00
  • Kategori: Trening


  • Det er mange som har lurt, derav venner og familie, p hvordan jeg klarer og sjonglere alt. 

    Barn, kjreste, jobb og trening. Frst skal man p jobb, for ikke snakke om at man skal ha barna ut av dra og i barnehagen. S str jeg opp ned hele dagen p jobb, hvor det er travelt og du frst fr slappe skikkelig av nr du setter deg i bilen p vei hjem. Vell hjemme skal du stelle i stand middag, om du ikke frst m plukke ungene opp i fra barnehagen. S skal du ha hodet med for se at alle fire ungene har ftt i seg dagens kvanta av middag, fr du enten m sette barn i badekaret, rydde og stvsuge etter middagen eller gjre minstemor klar for senga. For fr du vet ordet av det er klokken bikket 17.00, og her hjemme blir det fort travelt nr Naomi innser at hun begynner bli trtt. Da m man fort hive seg i grtsklen og flaska med melk, fr reaksjonstiden din er gtt ut, og det blir fullstendig kaos. Du ser det at om Naomi m sutre litt for lenge (etter hennes egen mleskala s klart), s kan du bare drite i den sklen med grt. Da har hun funnet ut at hun er for trtt og bare vil ha flaska. s du hiver deg rundt p kjkkenet mens du prver ikke snuble i oppvaskmaskinen som Per driver og tar ut og inn av, mens du prver snakke bde rolig til en trtt og sulten Naomi, og skrike til guttene som har trdd seg i ett badekar og krangler om hvem sin tur det er til sitte i midten. Du kan si at mellom 17.00-17.20 s har jeg brukt hele stemme-registeret. Prve snakke rolig til Naomi, mens jeg gr fra le til kjefte p tre trollunger som aldri blir enig om noe som helst. kjenner jeg dem best, s skriker de om at de er ferdig i badekaret akkurat nr jeg har ftt roet lillemor med en skje grt. Per hrer s klart veldig lite, ettersom at han er dypt konsentrert om f stvsuget opp alt under middagsbordet. 

    Men s blir heldigvis Naomi ferdig og spise. Hun fr ny bleie, og pysj p fr det blir sovetid. Hun kapitulerer s regel rundt 17.30. Da ligger hun bare her i stua og sutrer og gnir seg febrilsk i ynene. N skal det sies at med en gang vi legger henne i senga s snur humret. Da kan hun fort ligge og ralle i opp til en time fr hun endelig sovner. Men, det er mye bedre (for alle parter) at hun ligger raller for seg selv i senga enn at hun liger og tuter med snrr og krokodilletrer i stua med oss. Vil hun i senga, s skal hun f lov g i seng. Rundt 18.00 er det sovetid for gutta. YES, her er alle i seng til senest 18.30. Bruker vi lenger tid en det s kan du si farvel til kveldsro. Da er hele gjengen apekatt inne p rommet og de kan holde det gende i noe som fles hundre r. 

    Som regel er det stilt i hele huset en plass mellom 18.30-19.00. DA er det mamma-og pappatid. Enten hver for oss eller sammen. 
    N skal det sies at Per er over gjennomsnittet sprek for en familiefar. S nr jeg har mitt treningsprogram, s spinner han seg en tur ut p sykkelen, eller spinner nede p rulla. Da har vi hver vr tid til trening fr vi dr litt p sofaen. 

    Det er viktig ikke plante seg for godt ned i sofaen. Hold det gende hele dagen, tren og s kan du smelte den velfortjent ned i sofaen eller sengen etterp. YOU EARNED IT BABY!



    N skal det sies at jeg forstr om du ble stresset bare av lese teksten ovenfor. Jeg skal innrmme at det til tider er ganske krevende holde motet oppe til klare alt. Men s m jeg huske at selv om det kan virke der og da som om treningen bare vil ta mer energi av meg, s er det ogs den treningen som vil gi meg meg energi i morgen. Energi til komme meg opp av senga kl. 05.30 for tidligvakt p jobb og for holde tempoet oppe hele dagen. Det gir ogs en ekstra god flelse nr jeg med viten og vilje kan si at jeg fortjener smelte sammen i sofaen. 



    Et jvla stort pluss er at jeg ALDRI trenger forlate min egen stue. Jeg trenger dermed ikke investere i dyre treningsavtaler, treningsutstyr eller treningsty. Jeg har ikke kjpt inn noe nytt annet enn usle 230,- for 3 mneders treningsvideo inkl. oppskrifter, gode ord og et helt fantastisk oppsett som jeg forelsker meg mer og mer i, for hver dag som gr. Det skal sies at treningen er bedre med en trenings-/yogamatte, men dette hadde jeg allerede fra fr. 

    Jeg startet p tirsdag med min andre mned i treningsprogrammet og jeg elsker det. Eller jeg hater at det er s forbanna tungt, men velsene er jvlige p en god og kjekk mte. Jeg str rekker fing til videoen mens jeg ler av meg selv. Det er ogs noe spesielt med akkurat denne treningsguiden. Jeg koser meg, og ler av eg selv over hvor tungt jeg syntes noe er. 

    Ha det moro med treningen!

    Jeg trener heller ikke hver dag! Jeg trener fire dager i uken, og har tre hviledager. Det er uhyre viktig la kroppen f hvile innimellom ogs. Ihvertfall om du har ett s hektisk liv som meg. Det aller viktigste er lytte til kroppen. Vil du frst bare begynne med trene en gang i uken, s gjr det! En dag i uken, 20 min, er HELE 20 minutter lenger enn fr du begynte. Det er ogs like viktig lytte til kroppen nr den trenger mosjon, som nr den trenger hvile. Utfordr deg selv til bli en bedre versjon av deg selv.

    I know you can do it!

    Om jeg kan motivere deg til ta et steg til komme deg opp av sofaen, s er jeg i ekstase, men jeg er ogs svrt glad om jeg bare har ftt deg til tenke p det. En plass m man begynne, det viktigste steget er i hodet!

  • Publisert: 31.03.2016, 12:00
  • Kategori: Trening
  • 0 kommentarer
  • Ingen kommentarer

    Skriv en ny kommentar

    hits