Ann Helen Moen

STOR FORSKJELL P KUN 3 UKER!

  • Publisert: 25.03.2016, 19:02
  • Kategori: Trening
  • Som jeg nevnte i tidligere innlegg s har jeg n satt i gang med treningen. Jeg har endelig funnet ett treningsprogram jeg har ett fantastisk hat/elsk-forhold til, og som attptil kan gjres hjemme, og krever ingenting dyrt treningsutstyr!

    Jeg har ogs denne gangen valgt ta fr-bilder, og tar bilder en gang i uken, slik at jeg kan se fremgangen. Slik at det skaper ekstra motivasjon, og at jeg faktisk kan se at det gr fremover.

    Jeg har ogs, som kanskje noen av dere som flger meg p instagram, ftt meg et treningskorsett. Dette er pga min diastasis recti, og jeg har n ftt prvd det ut i over 3 uker, og er i ekstase over hvilken fremgang det er allerede! Jeg vil trolig aldri bli helt kvitt diastasisen uten en operasjon, men jeg syntes det er deilig se at den er blitt s mye bedre allerede!

    Diastasis recti er en tilstand som ofte oppstr etter flerling-eller annengangsgravid. Jeg som bde har gtt med tvillinger og vrt gravid 3 ganger, har dermed nesten vrt pkrevd en diastasis! Diastasis recti er nr magemusklene deler seg under ett svangerskap, og ved endt graviditet, ikke gr tilbake slik de var fr. Det gjr at innvoller har en tendens til bli "presset" ut gjennom buken nr magemusklene strammes. Det er ikke farlig, men det har gjort hos meg at mye annet har reagert. Jeg har utrolig drlig holdning, og nr du ikke har en sterk core som sttter opp ryggen, har det ogs frt til at jeg har slitt med mye vondt i rygg/skuldre. For kunne trene opp en god og sterk rygg er du avhengig av ogs trene core/mage, men kan risikere at du gjr diastasisen verre. Det finnes "triks" for trene denne trygt opp igjen, men det tar tid og disiplin. Sm velser som over tid er tunge!

    Jeg har nok vrt heldig hatt diastasis siden svangerskapet med tvillingene, men jeg var da uviten hva dette innebar, og nr Felix ble fdt ble trolig diastasisen verre ogs. At jeg begynte trene crossfit nr Felix var 6 mnd gammel, og ikke hadde tatt noen forhndsregler i forhold til diastasis, har jeg nok ogs her trolig trent den verre. Det var ikke fr jeg var gravid med Naomi at jeg kom over fenomenet, og leste meg side opp og side ned om hvilke triks som en burde gjre og hva en burde holde seg borte fra.

    Nr Naomi ble fdt og var blitt 6 uker gammel prvde jeg kjenne etter hvordan det l an med magemusklene for kunne tenke litt fremover hva jeg kunne gjre for f fart p kroppen igjen.

    Jeg ble rett slett lamsltt og syntes det var ekkelt se at jeg klarte f plass til tre fingre i mellom magemusklene. Jeg tenkte jeg aldri kom til f det fikset, og tenkte jeg mest sannsynlig mtte legge meg under kniven om de skulle samles igjen.

    S kom jeg over en instagram-profil som solgte treningskorsett, eller waisttrainer. Etter ha gtt rundt meg selv ett par ganger og innsett at den vanligste "treningsmten" ikke fungerte for meg, fant jeg ett billig p ebay. Jeg var s klart klar over at det muligens ikke ville fungere, men at jeg n var klar for prve hva som helst.

    Jeg har n trent med treningskorsettet i snart 1 mned og jeg kan me glede si at diastasisen n er kun p en liten fing. En liten fing er det jeg fr mellom magemusklene, og jeg kjenner jeg er s glad! 🙌

    Kanskje det finnes ett lite hp om at de en dag i fremtiden skal kunne gjenforenes av egen fri vilje og ikke under tvang av operasjonstrd eller stifter 🙈

    S det er ikke bare p bildene du ser en fremgang, men ogs p energi og viktigst av alt for meg, diastasisen! Det gr meg n mulighet til trene opp en sterkere rygg, slik at jeg muligens kan bli kvitt litt av ryggsmertene som plager meg daglig!

    Slik s kroppen ut frste treningsdag, og det er ikke til skyve under en stein at jeg er svrt bred over magen. At magemusklene driver og legger seg ut til sidene hjelper ikke akkuratt p 🙈

    Her er bare en uke og fire treningsdager, etter jeg begynte p Sophie Gray's treningguide! jeg kan umulig vre den eneste som ser en stor forskjell allerede da p magen!

    Beklager de semi-nakne bildene av meg, men nr forskjellen gir meg motivasjon, kanskje det gir det litt ogs?!

    Her er det siste bildet som bare er tatt for 3 dager siden! Det er 3 uker med trening, fire dager i uken og ett renere kosthold! Det er mulig! Til og med med drlige dager og en ekstra "cheat-day" 🙊

    Kan jeg, s kan du!!

  • Publisert: 25.03.2016, 19:02
  • Kategori: Trening
  • 1 kommentarer
  • n kommentar

    Hanna Arielle Sund

    25.03.2016 kl.19:25

    S fin du er! Bde fr og etter ;-)

    Skriv en ny kommentar

    hits