Ann Helen Moen

Hyttetur til Kvitsy

• Publisert: 25.08.2013, 20:19
  • Kategori: Hverdag
  • I helgen har vi storkost oss. P lrdag reiste jeg, minsten og min kjre over til Kvitsy for vre med et vennepar av oss. (Bloggen til Cassandra finner du her!) De har nmlig en familiehytte som ligger der, og da de nevnte at hytten var ledig den helgen hev vi oss mer en gjerne p. De to eldste guttene ble plassert hos morfaren, noe de gledet seg halvt i hjel til!
    S lrdags formiddag var det bare pakke bilen klar, avlevere de to eldste hos en spent morfar og Amalie (min lillesster som er like gammel som Mathias og Oliver) og kjre avgrde.
    Vi tok bten over til kvitsy, og bare en liten time senere var vi p plass.

For si det slik, der vi skulle bo er ikke noe jeg vil kalle en hytte, det er mer ett hus. Et fantastisk sjarmerende og stor hus. Da vi kom var hjemmelaget blomklsuppe og krabbe m/ brd klart, og vi kunne hive innp. Allerede ved lunsj.bordet bestemte vi oss for ta oss en tur ut med bten, fiske litt og trekke krabbeteinene. S jeg tok p med breselen og bar lillebror ned til bten (det var s kort stykke at vogna kunne fint st igjen oppe ved huset). Vi satte oss godt tilrette og p med redningsvester. S bar det ut p det store hav.

Jeg kjente god at det er alt for mange r siden jeg sist var ute p bljan bl for fiske, og jeg kjente jeg savnet det ganske s masse. Ihvertfall nr jeg dro opp bde makrell og sei (:
    Det var en del blger, men til vr store forventning, sovnet Felix av dette egentlig ganske momentant. N viste vi at det var midt i "kvilen" hans, og dermed kom det ikke som ett sjokk at s snart vi var ett stykke utp, s sovnet han av blgene som kom skvulpende. Deilig!

En hel balje med krabber, 4-5 makrell, 1 sei, 1 hyse og halvannen time senere var vi tilbake p land. Det var nmlig p tide gi pfyll p lillebror! (:
    S da var det ikke annet enn komme oss inn i hus og nyte resten av ettermiddagen med vre ste sm!

Da barna var lagt for kvelden var det vr tur st for maten. Vi tilberedte en helt fantastisk kylling med fltegratinerte poteter, grnnsaker og hjemmelaget bretagne-saus med sjampinjong. Jeg vil si jeg er god lage mat, men hjemmelagde sauser er aldeles ikke min ting. Her gr det (desverre) i pose-sauser, mn gjerne med en liten twist. S da jeg merket at jeg hadde klart glemme pakke med min kjre toro-bretagne kjente jeg hjertet sank og middagen s mrk ut. Men det varte ikke lenge, kjre Cassandra kom til unnsetning og viste meg at lage bretagne-saus fra bunnen av, virkelig ikke er et stort prosjekt.
    For si det slik; ALDRI har jeg smakt bedre saus. Herlighet s deilig! S det ble en helt fantastisk middag p oss, og vi satte oss gode og mette tilbake.

Vi spiste ute, og ble sittende en stund fr frysepinnen (les: MEG!) syntes det var p tide trekke innover. Da vi samlet oss ved spisebordet inne var det dukket for kortspill. Hver gang vi reiser sammen en plass ender som regel kvelden med at vi sitter spiller kort. Utrolig kjekt, vi blir alle fire noen ganger "over-the-top" engasjert! haha. S vi ble sittende en stund spille kort, spise snop og hadde oss noe godt glasset/kaffekoppen ;)

1. Meg og min kjre venter p bten som skal ta oss til Kvitsy / 2. Felix p bten bort
    3. Mamsen og Felix p fisketur / 4. Min kjre som nyter en pils p fisketuren / 5. Tore er styrmann

Vi valgte ikke reise for sent inn til Stavanger igjen i dag. Tore skulle p Robbie Williams konsert og vi mtte hjem til de to eldste. S da vi stod opp var det rett slett bare f i oss en god frokost og rydde/vaske fr vi pakket i bilen igjen og suste over fjorden.

Vi har hatt en helt fantastisk overnatting p Kvitsy, og hper inderlig at det ikke blir siste gang! Vi var ogs veldig heldig med vret, og det var sommer bde p lrdagen og sndagen. Helt fantastisk!

Hva har du gjort i helgen?
    Har du noen gang vrt p Kvitsy?